Vertrek van Hirtshals, het ruime sop op

13 augustus 2022 - Lindesnes, Noorwegen

De dag die in het teken staat van de overtocht richting de Faeröer eilanden is aangebroken. Vanmorgen ietsje uitgeslapen en daarna lekker ontbeten. Na het ontbijt de spullen ingepakt en zij we richting Hirtshals vertrokken.

Hirtshals is vanaf Aarhus een kleine 2 uur rijden. Net voor Hirtshals hebben we de auto zo goed als volgeladen, zodat we op de Faeröer uit de voeten kunnen.

Toen we bij Hirtshals aankwamen moesten we nog lunchen, dus we reden het plaatsje in. En midden in het dorp was er een oude autoshow aan de gang. We hebben een rondje gelopen over de autoshow en daarna een heerlijk broodje gekocht.

Rond 13 uur richting de haven om ons aan te melden. We waren niet de eerste natuurlijk, maar we stonden redelijk in een van de eerste rijen. Nadat de boot leeg was, mochten we er al snel op. Dus om 14:15 uur waren we gesetteld en hebben het schip rond gelopen om te zien waar alles was.

We hebben ook nog af en toe 4G omdat we dicht onder de kust varen. Eerst van Denemarken en daarna van Noorwegen. Maar dat is nog maar even. Morgenochtend varen we in de buurt van Schotland.

Vanavond lekker sjiek dineren aan boord en daarna nog even lekker in de club muziek luisteren. Morgen een hele dag op de Atlantische oceaan op weg naar de Faeröer eilanden.

1. Ome Joop en tante Janny:
    13 augustus 2022
    So far, so good!
  2. Adrie en Leny:
    13 augustus 2022
    Weer een mooi verhaal wij genieten mee.
  3. Randolph:
    14 augustus 2022
    Sylvia en Raymond, al bezig met een goede reis zie ik. (Hoe de blog werkt begin ik door te krijgen). Heel leuk om jullie te volgen. Dus nu zitten, varen jullie midden op de Atlantische Oceaan. Vaart 4G met jullie mee? Nog een fijn vervolg van een goede reis! Waai maar lekker uit. Groeten
  4. Tesla 2 Iceland:
    14 augustus 2022
    Hi Randolph, we zitten bijna bij de Shetland eilanden. En tegenwoordig is er ook gewoon WiFi aan boord van dit soort schepen. Kost wat maar dan heb je wat.