Laatste dag in IJsland

31 augustus 2022

Vandaag de laatste dag. Helaas is het vandaag ook nog mistig en nat, maar we gaan rustig aan na het ontbijt onderweg richting het oosten van IJsland.

We rijden de route over de R1 die verder gaat langs de kust. We rijden via Fáskrúdsfjördur en  Reydarfjördur naar Egilsstadir gaat. De lucht klaart op gelukkig. In Egilsstadir staat nog een Supercharger van Tesla. Hier gooien we de auto gelijk maar aan als we aankomen. Er is er maar eentje die werkt dus beter nu geladen dan straks wellicht moeten wachten op een ander.

We vermaken een poosje in Egilsstadir wat de hoofdstad van Oost IJsland is. Daarna rijden we op ons gemakje richting Seydisfjordur. We rijden achter al meerdere auto’s aan met niet IJslandse kenteken. In het dorpje is het al lekker druk met mensen die de boot op moeten. We gaan naar café Lacan voor een lunch. Dit is onze laatste lunch in IJsland. Het is zelfs onze laatste maaltijd, want vanavond eten we al weer aan boord van de boot. Tot op heden hebben we nu 4220 km gereden vanaf thuis. En daar komen de ongeveer 1000 km nog bij van Hirthals naar huis.

Rond 16:45 uur melden we ons bij de checkin en worden net als altijd apart gezet met nog een Tesla Model X uit Duitsland. Om 18:15 uur worden we aan boord gelaten en gaan we de kamer op. De klok gaat weer een uurtje vooruit naar Faeröer tijd welke geldt aan boord. Om 19:45 uur kunnen we weer eten en de rest van de avond brengen we door in de entertainment ruimte.

Morgen en overmorgen brengen we door op zee. En zaterdagochtend komen we in Hirtshals aan in Denemarken.

1. Adrie en Leny:
    1 september 2022
    Goede terug reis. We hebben weer genoten.
  2. Randolph:
    1 september 2022
    Prachtige beelden, leerrijke verhalen. Ik heb genoten. Ga alles nog eens herlezen. Goede, veilige terugreis!
  3. Pa en ma:
    1 september 2022
    Goede reis. Het was weer indruk wekkend om jullie te volgen.