Dordrecht - Århus

12 augustus 2022 - Aarhus, Denemarken

De eerste dag is vanmorgen om 7:20 uur begonnen. Na de laatste spullen in de auto te hebben gestopt zijn we eindelijk weggereden. Wat hebben we er lang op moeten wachten.

Na een eerste stop bij het ons bekende Emsburen in Duitsland zijn we doorgereden tot iets boven Hamburg. Richting het noorden was er gelukkig niet heel veel file. De weg om de stad Hamburg begint zo links en rechts af te raken. We rijden al wat jaren regelmatig naar Scandinavië, maar ze zijn altijd aan het werk bij Hamburg. Na daar geladen te hebben zijn we doorgereden richting Aarhus, maar zo goed als het de hele dag ging zo slecht was het stuk net na Hamburg. Na 45 minuten zo goed als stilstaan in de file met veel brandweer, ambulance en traumadienst die er tussendoor reden, kwamen we bij het ongeluk. Net voor het ongeluk was de snelweg helemaal afgezet en moesten 4 rijbanen eraf over één afrit. Daarna door naar laatste supercharger. Hier opgeladen en door naar het hotel in Aarhus waar we rond 18 uur aan kwamen. We hebben er uiteindelijk een kleine 11 uur erover gedaan.

In het hotel ons opgefrist en lekker de stad in. Ook hier is het nog gewoon 28 graden, dus moeten we het er nog maar even van nemen. Na een rondje door het centrum te hebben gelopen, zijn we uiteindelijk in de haven beland bij een restaurant Matklubben (voormalig Douanekantoor) met een 3-gangen menu met Scandinavische en Europese gerechten.

Hier heerlijk gegeten en daarna met een klein rondje terug naar hotel. Lekker slapen denk ik. Deze dag is de een na langste dag dat we zullen rijden. De andere rijdagen zullen allemaal veel korter qua kilometers zijn, maar qua tijd langer (denken we).

Morgen staat in het teken van inschepen aan boord van de ferry die ons naar de Faeröer eilanden gaat brengen. Maar daarover later meer.

1. Pa en ma:
    13 augustus 2022
    Goedemorgen hopen dat het beter gaat op de weg om jullie reis verder te vervolgen veel plezier.
  2. Yvonne:
    14 augustus 2022
    Goede reis en ik zal zwaaien als ik over jullie heen vliegt.