De grote oversteek naar Tórshavn

14 augustus 2022 - Tórshavn, Faeröer

Vandaag is het anders wakker worden. De nacht is rustig verlopen, maar ja het blijft wel een boot die een beetje beweegt. Dus we zijn op tijd wakker.

We melden ons om 7:30 uur voor het ontbijt. Na een goed ontbijt lopen we een rondje over het schip. Gisteren was het echt heerlijk zonnig, vandaag begint mistig en koeler. Het is hier zo’n 14 graden.

We zijn op weg richting de Shetland eilanden waar we rond 12 uur langs varen. Het volgende land wat we zullen zien zijn de Faeröer eilanden. Verwachte aankomsttijd is nog steeds 22:30 uur Faeröer tijd.

Rond 13:00 uur brak de zon een beetje door en we hebben tot 16 uur buiten gezeten lekker achter het windscherm in de zon. Als bonus kregen we ook nog enkele dolfijnachtige voor het schip en wellicht zelfs een walvis, maar dat  laatste weten we niet zeker.

Rond 16:00 uur trok de mist weer aan en varen we de rest van de middag met weinig zicht. ‘s Avonds hadden we van alles en nog wat mist, regen en zonneschijn. Om 22:30 uur liggen we in de haven en om 23:00 zijn we in het hotel om te gaan slapen, zodat we morgen kunnen beginnen met het ontdekken van de Faeröer eilanden.