Dagje Reykjavik

25 augustus 2022 - Reykjavík, IJsland

Vandaag een dagje Reykjavik. Na het ontbijt lopen we naar het Perla. Dit is een museum over IJsland en zijn unieke dingen zoals warmwaterbronnen en dergelijke. Dit museum is gebouwd op een zestal watertanks die gevuld zijn met warmwater die de stad verwarmen. Deze watertanks worden gevuld met warmwater uit de grond. Een deel van de tentoonstelling gaat over de klimaatverandering en dan vooral het verdwijnen van de ijs en sneeuw op de gletsjers. Wat erg gaaf is, is dat ze een echte ijsgrot hebben van -15 graden.

Na ons bezoek gaan we met de e-step terug naar de stad. Hier gaan we lunchen bij een vegan restaurant. De rest van de middag brengen we in de stad door. De stad kent vele galeries en bij eentje zijn we gisteren en ook vandaag weer binnen gelopen. Hmmmm we gaan er maar eens over nadenken.

Einde van de middag terug naar hotel. Even relaxen en daarna klaar maken voor avondeten. We gaan bij een Italiaans restaurant eten. Daarna nog even live muziek luisteren in een leuke pub.

Morgen gaan we Reykjavik verlaten. Reykjavik is een leuke en compacte stad. Wij denken dat twee dagen in de stad wel voldoende is omdat alles lekker geconcentreerd ligt. Morgen hebben we een excursie die ons in een vulkaan zal brengen. Hiervoor moeten we een stuk lopen, dus weer even lekker in beweging.

1. Yvonne:
    26 augustus 2022
    Mooi
  2. Alex koorevaar:
    27 augustus 2022
    Weer erg leuk om te zien. En zeker dat noorderlicht is zo gaaf 😍. Miss dat je nog tanks van ons tegen kom. Wij hebben vorig jaar in ijsland 10 tanks gebouwd. Veel plezier en geniet er nog van. Leuk om zo met jullie mee te reizen. Groetjes van ons