Van Borgarnes naar Reykjavik

24 augustus 2022 - Reykjavík, IJsland

Vandaag gaan we richting Reykjavik. Gisteren is de vulkaan uit gegaan dus het wordt nog de vraag of die het nog gaat doen als we er zijn.

Op weg naar Reykjavik stoppen we even in het stadje Akranes. Is een klein havenstadje waar we een koffie doen. Daarna rijden we door naar Reykjavik. We laden nog wat bij en rijden daarna naar de parkeergarage. We lopen naar het hotel met de vraag of we al kunnen inchecken, zodat we onze spullen kwijt zijn. Daarna gaan we de stad in.

We lopen een rondje door het centrum en langs de haven. Daarna gaan we via het regenboogstraatje naar de Hallgrimskirkja waar je met de lift naar boven kan de klokkentoren in. Hier vandaan uitzicht over de hele stad.

Na een kopje koffie gaan we richting hotel terug ons opfrissen en rond 19:30 uur op zoek naar een restaurantje die we vinden bij Tapas BarInn. Hier een 7 gerechtjes menu met allemaal IJslandse gerechten zoals kreeft, lam, puffin enz. Morgen nog een dagje in Reykjavik de stad verder verkennen.

op weg naar het hotel lopen we nog langs het operahuis die ‘s avonds verlicht is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl