De voorbereidingen voor de volgende ' kekke' reis

3 februari 2020 - Dordrecht, Nederland

Lieve vrienden, familie en belangstellenden,

Het is ondertussen al weer even 2020 als we dit eerste verhaaltje schrijven van een nieuw reisblog.

Zoals de meeste van jullie weten rijden wij, Silvia en Raymond, als vele jaren in vol elektrische auto's. Waarbij we sinds 2019 een Tesla Model 3 hebben. Daarnaast kiezen wij ervoor om onze vakanties in Europa te houden en dit dan ook met de auto te doen. Van de meeste van deze reizen houden we reisblogs bij. Voor de mensen die nog niet eerder ons hebben gevolgd verwijzen wij jullie naar de volgende reisblogs: https://tesla2uk.reislogger.nl (2014 en 2015) / https://tesla2ibiza.reislogger.nl (2016) / https://tesla2noordkaap.reislogger.nl (2016) / https://tesla2zweden.reislogger.nl (2017) / https://tesla2kanaaleiland.reislogger.nl (2019)

Daarnaast hebben wij ons huis in 2018 van het gas afgehaald en geïnvesteerd in 20 zonnepanelen op andermansdak naast de 8 zonnepanelen die wij al hadden liggen op onze garage.

Voor de reis om van het gas af te gaan, is een aparte blog gemaakt https://vangaslos.reislogger.nl.

Genoeg over het verleden, op naar de toekomst.

Vorig jaar, na de onze zomerreis op de Kanaaleilanden, gingen we nadenken over waar we in 2020 heen zouden willen. Diverse landen passeerde de revue, maar uiteindelijk wilde we nog wel iets aparts. Iets waarvan mensen weer zouden zeggen: "je bent knettergek" en daar was het idee. We gaan met de auto naar IJsland. Globaal is dit dus 3 dagen heen varen over de Atlantische Oceaan, 3+14 dagen rondreizen, 3 dagen terug varen. En dan ook nog 1,5 dag rijden om überhaupt bij de veerboot te komen in Noord Denemarken en dus ook weer 1,5 dag rijden naar huis.

Om een mooie reis te maken hebben wij onze reisadviseur van Nordentrips (Carla / https://www.nordentrips.nl) weer gevraagd om met ons mee te denken. Samen met Nordentrips hebben we ook onze reis naar de Noordkaap gemaakt. En dit was zeer goed bevallen. Na wat heen en weer gemaild te hebben over de wensen, mogelijkheden en onmogelijkheden en ook een paar keer persoonlijk contact lag er een schitterende reisschema klaar voor wellicht de meest bijzondere trip tot nu toe.

De reis bevat globaal het volgende schema: we gaan vrijdags vertrekken richting Denemarken, waar we zaterdag middag moeten inschepen. De boot vertrekt en zondagavond komen we aan op de Faeröer Eilanden. Dit is een kleine eilanden groep die ten noordwesten van Schotland ligt en halverwege naar IJsland. Hier zullen we in drie dagen de eilanden verkennen. Dan zullen we op woensdag einde middag weer aan boord gaan om dan donderdagochtend aan te komen aan de oostkant van IJsland. IJsland bevat eigenlijk maar één snelweg (Highway 1) en die kan je linksom of rechtsom rondrijden. Wij zullen hem linksom (dus tegen de klok in) gaan rondrijden. Uiteindelijk zullen we twee weken later met veel indrukken weer op donderdag aan boord gaan van de veerboot die ons in 2,5 dag zal terugbrengen naar Noord-Denemarken. De route staat ook uitgewerkt per dag op deze reisblog.

Als je ons wil volgen dan kan je je aanmelden via het aanmeldkader aan de onder- of rechterkant van het scherm of je bent al uitgenodigd door ons. Je kan ook gewoon zelf af en toe komen kijken op deze reisblog.

We hebben ons nog wel echt afgevraagd of we wel naar IJsland moeten gaan, vooral als je ziet dat de impact van de mens ook daar steeds meer zichtbaar wordt. Uiteindelijk besloten het wel te doen, maar we zullen tijdens onze reis dan ook aandacht besteden aan de gevolgen van de opwarming van de aarde en de impact van de aanwezigheid van de mens op de natuur in IJsland. Maar daarnaast zullen we ook de mooie dingen van de Faeröer Eilanden en IJsland laten zien door middel van foto's en video's en daarbij verhalen over wat we hebben gezien en meegemaakt.

Wij hopen dat jullie ons gaan volgen en samen met ons genieten van een hopelijk mooie vakantie.

Raymond en Silvia van der Stelt

Dordrecht

1. Reislogger:
    4 januari 2020
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Mathilde van Engelen:
    4 februari 2020
    Gave reis weer ☺️! Wanneer gaan jullie?
  3. Tesla 2 Iceland:
    12 februari 2020
    14 augustus is de dag
  4. Ome Joop en tante Janny:
    5 februari 2020
    Wat zal dit een bijzondere reis worden! We gaan jullie weer met veel belangstelling volgen. Temeer omdat Mieke in mei met een groep naar IJsland hoopt te gaan. Dan kunnen wij er haar al één en ander over vertellen ;-) Geniet van jullie nieuwe avontuur!